Je begint aan een gezicht.
Een paar lijnen… beetje aanpassen…
maar het klopt net niet.
Zodra je iets probeert te overdrijven, verdwijnt de gelijkenis.
Dus je gaat weer netjes tekenen. Veilig.
En je denkt:
“ik zie het wel… maar ik krijg het niet op papier.”
Dat is precies waar de meeste mensen vastlopen.
Niet omdat ze niet kunnen tekenen…
maar omdat ze niet weten waar ze op moeten letten.